Přihlášení

OVOCE

MLÉKO DO ŠKOL

FLORBAL MLADŠÍCH CHLAPCŮ

Ve středu 13.11.  se naši mladší reprezentanti školy utkali s žáky ostatních škol v okrskovém kole ve florbale. Ve skupině nestačili na PZŠ kdy si druhý gól dali sami, který jak se později ukázalo byl rozhodující o tom, že ze skupiny nepostoupili. Dále porazili 6.ZŠ 3:0 a s Hnojníkem prohráli 2:1. V souboji o 5.místo vyhráli s Církevní ZŠ. Všichni kluci podali velmi dobré výkony a naše škola jim za to velmi děkuje. Školu reprezentovali: Matyáš Pavlík, Nikolas Pištula, Rostislav Cyprich, Ondřej Valalík, Jakub Lipka, Lukáš Cieslar, Lukáš Uríček, Štěpán Pilch a Filip Stryczek.

FLORBAL MLADŠÍCH DÍVEK

Dne 8. 11. 2019 se konalo okrskové kolo ve florbale mladších dívek. I přes nedostatek štěstí v počtu vstřelených branek se umístily na krásném třetím místě. Školu reprezentovaly: Aneta Čiklová, Nikola Čiklová, Karolína Kowalczuková, Dominika Gillová, Karolína Wollnerová, Veronika Jurásková, Klára Trojaková, Sára Suchoňová, Kateřina Stryjová, Agáta Šebestová, Lucie Szarzecová. Dívkám děkujeme za vzornou reprezentaci školy.

Mgr. Tereza Ciencialová

Ozdravný pobyt - Karlov 2019 - den šestý

Všechno hezké jednou skončí ...

Dnešní ráno pro nás bylo ve znamení dvou pocitů - byli jsme smutní, že náš ozdravný pobyt v krásném prostředí Jeseníků doprovázený chladným a větrným počasím končí, ale zároveň už jsme se těšili domů.

Zůstanou nám hezké vzpomínky na vše, co jsme tady zažili.

Proto bychom chtěli poděkovat vedení naší školy, že nám umožnilo opustit školní lavice a odjet nadýchat se čistého vzduchu pod nejvyšší horu Moravy a Jeseníků, do malebné vesnice Karlov pod Pradědem.

Poděkování vyslovujeme učitelům, kteří nás ozdravným pobytem provázeli a připravili si pro nás tolik aktivit, že jsme večer usínali unavení, ale plní zážitků.

Nemůžeme  zapomenout ani na kuchaře chaty Soliter, který se staral o naše žaludky (a že nám chutnalo!), stejně jako ostatním zaměstnancům chaty.

Poděkování patří také Ministerstvu životního prostředí a Státnímu fondu životního prostředí České republiky, protože jejich finanční příspěvek na ozdravný pobyt sehrál důležitou roli - bez něj by se někteří z nás asi ozdravného pobytu nemohli zúčastnit.

...    D Ě K U J E M E

Ozdravný pobyt - Karlov 2019 - den pátý

Dnešní ráno se od těch minulých vůbec nelišilo – nízké mraky, vítr, 9°C … modrá obloha jakoby se někam odstěhovala, sluníčko jakbysmet, po snídani čeština, matika … prostě nuda. Naštěstí nás čekala svačina a odchod do lesa, kde pokračovala výuka hravou formou v lese. Měli jsme za úkol vytvořit dvojice obrázek - text. Přiřadit je k sobě nebylo zrovna jednoduché, protože jsme se museli pohybovat od stromu ke stromu a třebaže jsme si mohli informace poznačit na papír, abychom nezapomněli, co jsme už viděli, dalo nám docela dost práce dvojice vytvořit. Schválně - dokázali byste zjistit, co to je?   Během svého života prochází třemi vývojovými stádii- z vajíčka se vylíhnou lymfy, které se po 6 – 7 svlékáních mění v dospělého jedince. Samci se ozývají cvrkotem, kterým vymezují své území a lákají samičky. My už to víme: je to kobylka luční.

Poslední odpoledne ozdravného pobytu jsme strávili dalším zkoumáním okolí. Vyšli jsme po mírně stoupající stezce na Mravencovku, kde jsme posvačili a pokračovali dál přes vyhlídku Klobouk zpět z kopce dolů až do Karlova a na chatu Soliter. Cestou jsme „potkávali“ hřiby jedlé i ty nejedlé – krásné červené muchomůrky. Mnozí z nás jsme si kromě únavy přinesli s sebou spoustu fotek, čímž jsme splnili úkol – fotit cestou vše, co nás v přírodě zaujme.

No a po večeři proběhlo vyhodnocení našeho ozdravného pobytu, kdy nejdříve paní Gabka Walaská pochválila nás za aktivitu a ochotu pracovat, tvořit a účastnit se všech aktivit a pak jsme my všichni pochválili všechny učitele i pana zdravotníka za to, jak se o nás starali, jak se nám věnovali a jaký program pro nás připravili.

Úplný závěr dnešního dne jsme věnovali balení věcí, přípravě na odjezd a na rozloučenou jsme měli možnost shlédnout film Sedmero krkavců. No neberte to... pohádka na dobrou noc….

Unavení a smutní, že to končí, ale šťastní, že jsme si užili báječný týden, jsme uléhali naposled do postelí, abychom ráno už jen posnídali a odjeli domů, do Třince.

Tak Jeseníky, nenavštívený Praděde, chato Soliter - nashledanou ... možná někdy příště ...

Ozdravný pobyt - Karlov 2019 - den čtvrtý

Čtvrtý den našeho ozdravného pobytu začal pro některé z nás zklamáním, jiní se zaradovali. Proč? Protože nám Horská služba se sídlem na Ovčárně v žádném případě nedoporučila výlet na Praděd, kde je mlha a fouká silný vítr!

Takže nám nezbylo nic jiného než se věnovat učení, naštěstí ale opět jen do svačiny. Po ní jsme se vydali do nedaleké vesnice Malá Morávka (utratit nějaké peníze a koupit si něco na památku pro sebe, známé nebo kamarády). Cestou nám občas svítilo sluníčko, ale vrcholky okolních hor byly v mracích. Cestou zpět se schovalo za mraky a spustil se déšť, naštěstí jsme už byli nedaleko chaty.

Oběd byl dnes jiný než ostatní dny, měli jsme totiž na túru připravený balíček na celý den a v něm mimo jiné řízek a chleba. V kuchyni nám mimo plán uvařili dobrou gulášovou polévku a pak jsme se pustili do řízku.

Po krátkém odpočinku jsme byli připraveni strávit odpoledne v lese, ale než jsme se nasvačili, přišel déšť a střídavě pršelo nebo lilo jako z konve … Ne příliš nadšení jsme museli zůstat v jídelně a plnit různé úkoly. Ach jo! To byl náš první projev zklamání, že nemůžeme ven. Ale pak to začalo být zajímavé. Úkoly, které byly pro nás připravené, byly často hodně záludné, jako např. jíst lentilky pomocí dvou špejlí a ještě k tomu praváci levou rukou a leváci pravou. Jen si to někdy zkuste, nebo se alespoň podívejte do fotogalerie, jak nám to šlo. Také další úkoly byly zábavné a při jejich plnění nám čas do večeře utekl až moc rychle. Mezi soutěžemi jsme sledovali, zda přestane pršet, abychom mohli ven, ale příroda byla proti nám.

Po večeři v podobě buchtiček s krémem na nás čekalo překvapení – šli jsme na noční výlet. Paráda! Někteří měli  baterku nebo laserové ukazovátko, většina z nás ale šla statečně potmě. Cestou jsme se někteří asi báli, proto jsme křičeli. Nebo to bylo jen tak, z legrace? Zpět do chaty jsme se vrátili asi za hodinu, tak trochu unavení, ale šťastní, že pro nás paní učitelky takové překvapení připravily.

A co ještě dodat? Posíláme všem velkou pusu na dobrou noc.

Ozdravný pobyt - Karlov 2019 - den třetí

Třetí den pobytu začal klasicky - budíčkem a snídaní.

Po snídani nás čekalo překvapení – neučili jsme se, ale šli jsme prozkoumat okolní terén. Mapku z naší cesty si můžete prohlédnout ve fotogalerii, šli jsme okruh po žluté a zelené turistické trase přes rozcestí Pod Vápennou. Viděli jsme dva malé mlýnky u pramene vody a v potoce... Domů jsme se vrátili za dvě hodiny, ušli jsme asi 7 km a protože ještě zbývalo moc času do oběda, zůstali jsme v lese u chaty a tam jsme hráli hru Molekuly a vyráběli jsme skřítky z přírodnin. Po návratu do chaty na nás čekala polévka s játrovými knedlíčky (málem jí pochybělo) a svíčková – oběd jako na nějaké oslavě.

Po odpočinku jsme se ovšem učili – někteří matematiku a někteří český jazyk a nemohli jsme se dočkat, až opět půjdeme ven. Jenže vše bylo jinak. Začalo poměrně hodně pršet, tak jsme museli zůstat v chatě. Ale stálo to za to. Ve svých barevných družstvech jsme soutěžili, kdo bude nejlepší ve hře Riskuj a povedlo se to růžovým. Taktak jsme stihli večeři, po níž jsme si mohli vybrat, zda budeme fandit Ocelářům, sledovat pohádku Lotrando a Zubejda nebo hrát společenské hry. Každý si vybral podle svého, užili jsme si to a po večerce jsme zalezli do svých postelí natěšení na zítřejší den. Máme v plánu zdolat nejvyšší horu Jeseníků Praděd. Budeme doufat, že nám počasí naše nadšení nezkazí, tak hezky tiše usnout a nabrat síly!!!

Dobrou noc a držte nám palce, ať je počasí tak akorát na túru.

Ozdravný pobyt - Karlov 2019 - den druhý

Dnešní ráno bylo pro nás naplněno očekáváním toho, co nám dnešek přinese. Věděli jsme, že nás čeká nějaké učení … a byla to matematika. Každá ze tří tříd si našla v chatě jeden „koutek“, kde jsme se pokoušeli vyřešit záludné úlohy, v 10 hodin jsme si vzali svačinu a vyrazili do lesa.

V lese na nás čekaly obrázky a texty o přírodě připevněné na stromech. Měli jsme je postupně všechny prozkoumat a odpovědět na otázky uvedené ve spodní části. Dozvěděli jsme se hodně zajímavého o práci a životě v lese a jak se o les starají odborníci. Protože jsme se pohybovali v lese kousek od chaty, tak naše cesta na oběd vedla oklikou, přes údolí řeky Moravice. Tím pádem jsme viděli část vesnice Karlov pod Pradědem, kde se naše chata Soliter (a nejen ona) nachází.

Po obědě nás čekal výšlap na druhý protější kopec, jenže počasí bylo jiného názoru – rozpršelo se, vítr foukal tak, že se ohýbaly koruny stromů … tak jsme zůstali v chatě a následoval maraton  her v budově - luštili jsme osmisměrky, zpívali jako tým, nechyběly ani pohybové aktivity apod.

Večerní program jsme si zvolili sami: buďto jsme se mohli dívat na pohádku o Balerině nebo jsme si měli na pokojích číst svou knihu, což se ne všem povedlo (někteří jsme hráli raději karty, jiní si našli zábavu, která nebyla právě nejklidnější…), ale nakonec se všem přiblížil čas na večerku.

A co se nám doposud na ozdravném pobytu líbilo (nebo ne)?

Máme svůj vlastní pokoj se svými kámoši.

Líbilo se mi Bingo. Líbilo se mi, jak jsme dělali tajenku.

Co bylo super: křížovky. Co nebylo super: dělání z šišek.

Líbilo se mi že jsme včera stavěli ze šišek věž a pak jsme je házeli.

Nelíbilo se mi jak jsme chodili do vysokých kopců.

Moc se mi líbilo jak jsme hledali ty papírky po lese obědy vařili zatím dobré atd.

Dneska se mi líbil oběd. Dneska se mi líbila procházka.

Nelíbila se mi zima venku.

Nelíbilo se mi jak nám zítra zeberou na celý den mobily.

A co bychom chtěli dělat v dalších dnech?

Zítra bysme byli rádi kdybychom měli k večer nějakou odvahovou chvíli potmě.

Chtěla bych aby byla pyžamová párty.

Chtěla bych jít na trampolínu.

Zítra bych rád šel na Praděd. Chtěla bych jít a Praděd. Chtěl bych jít na Pradět.

Chtěl bych, aby bylo celodenní stavění bunkrů z klacků.

Přeju si, abychom byli na chvíli na mobilu.

Chtěla bych mít různé soutěže.

Takže, jak vidíte, naše názory a přání se různí, a co nás ve skutečnosti čeká? Uvidíme.

Dnes už ale hajdy na kutě!

Zdravíme všechny a přejeme dobrou noc.

Ozdravný pobyt - Karlov 2019 - den první

Milí rodiče, babičky, dědečkové, kamarádi a vůbec všichni, kdo právě čtete tyto řádky.

Moc vás všechny zdravíme z údolí, které je "kousek" od nejvyšší hory Jeseníků. Chata, kde jsme ubytováni, se nachází na jižním svahu, takže nás možná bude sluníčko provázet od rána do večera. A že jsme si ho dneska opravdu užili, i když bylo jen 8° C a chvílemi foukal vítr.

Když nám trochu slehl oběd, šli jsme na průzkum nejbližšího okolí. Chvíli jsme šli z kopce, ale pak nás paní učitelky vyhnaly na protější stráň, kde jsme narazili na sjezdovku se sněhovými děly (zatím jen čekaly na ten správný čas) a v nedalekém lese jsme hráli první hru. Hledali jsme barevné lístky, pomocí kterých jsme se rozdělili do pěti družstev po 10 nebo 11 dětech. Tato družstva nás budou provázet po celý ozdravný pobyt, budeme mezi sebou soutěžit při plnění různých úkolů. Naší první soutěží bylo  postavit co nejvyšší pyramidu ze šišek, což byl pro některé z nás těžký úkol, šišky se nám stále sypaly dolů (gravitaci a neforemnost šišek člověk jen tak neošidí...). Ale nakonec jsme všichni uspěli a šišky jsme do lesa vrátili originálním způsobem – házeli jsme je a počítali, kdo se strefí do nedalekého stromu.

Cestou zpátky jsme se zastavili na travnatém fotbalovém hřišti a urputně jsme se někteří snažili dát gól, jiní si házeli s létajícími talíři nebo gumovými kroužky, skákali přes švihadlo, schovávali se do listí nebo jen tak klábosili.

Po večeři jsme hráli Bingo, užili jsme si napětí i spoustu legrace a zároveň jsme se už těšili do svých postelí (ne že bychom se těšili, až budeme spát, to tedy opravdu ne ... ale tak trochu jsme byli nedočkaví, co nás čeká zítra).

A pokud byste chtěli vědět víc, koukněte do fotogalerie ...

PROJEKTOVÝ DEN S KNIHAMI

Že je Odin jednooký bůh run a magie, Thor bůh války, Frey bůh plodnosti, Loki lstivý obr a také že Midgard je světem lidí a Valhalla útočištěm zemřelých bojovníků, to vše a další informace zjistili žáci 9. A v zajímavých aktivitách  Městské knihovny Třinec. Severská mytologie je plná tajemných pověstí, legend a představ o společné vikingské minulosti germánských kmenů.  A právě o ní knihovnice dětem nabídly i tipy na knihy a filmy s touto tematikou. Akce se moc povedla.

PŘESPOLNÍ BĚH ŽÁKŮ 1. - 5. TŘÍD

V úterý 24.9. se konala soutěž v přespolním běhu žáků 1- 5. tříd. Akce se zúčastnili žáci z šesti škol z Třince a okolí. Nás reprezentovali: Angelica Spina, Jonáš Sajdok, Soňa Marková, Vojtěch Tomeček, Karolína Kosňovská, Adam Ščigel, Alexandr Tomas Witasek, Elizabeta Sajdoková, Jakub Klimek, Natálie Štelbacká.

Našim se velmi dařilo. Získali jsme spoustu umístění: Za 1. třídy získal třetí místo Jonáš Sajdok. Z 2. třídy se na prvním místě umístil Vojtěch Tomeček a na třetím místě Soňa Marková. Za 4. třídy získal Alexandr Tomas Witasek druhé místo a Elizabeta Sajdoková třetí místo. Za 5. třídy získal první místo Jakub Klimek a třetí místo Natálie Štelbacká.

Všem umístěným gratulujeme a děkujeme jim za reprezentaci školy.

DEN CYKLISTIKY

Tradiční velmi oblíbený školní projekt s názvem DEN CYKLISTIKY se v letošním školním roce nově konal už na podzim. Tento zábavně - vzdělávací den v sobě nese vzdělávání v oblasti dopravní výchovy a zároveň zdravého soupeření v znalostech spolužáků. Děti letos absolvovali bodované disciplíny jako jízda zručnosti, slalom na čas, první pomoc, poznávání dopravních situací na křižovatkách a dopravní značky. Besedy na tohle tyto témata nebyly výjimkou. Nově byla zařazena disciplína slalomu s nasazenými brýlemi, které simulují užití drogy. Děti si tak vyzkoušely, jaké to je být pod vlivem alkoholu či marihuany a v tomto stavu ujít několik metrů. Děkujeme spolku rodičů při ZŠ Koperníkova za poskytnuté finanční prostředky na nákup cen a Besipu za zapůjčení protidrogových brýlí. Věříme, že si děti odnesly spousty zážitků a vědomostí. Jejich bezpečnost na silnici je pro nás velmi důležitá.

PŘESPOLNÍ BĚH

Také v letošním roce jsme se zúčastnili přespolního běhu. Bohužel ve vytrvalostních závodech se nám nedaří proniknout na stupně vítězů a nejinak tomu bylo i letos. Obsadili jsme 4. a 5. místa. Je potřeba však vyzdvihnout maximální snahu všech dětí, které chtěly reprezentovat školy v tomto závodě. Reprezentanti školy byli: Sára Branná, Linda Czyžová, Eliška Datková, Dominika Gillová, Markéta Urbanová, Karolína Kowalczuková, Matyáš Pavlík, Nikolas Pištula, Ondřej Roček, Vojtěch Roček, Rostislav Cyprich, Michal Lipták, Jana Rajcová, Denisa Cieslarová, Anna Mazgajová, Filip Zbončák, Matěj Cieslar, Dominik Czechowski, Martin Zvrtek a Vojtěch Novotný.